Faceți căutări pe acest blog

Translate

Italiană Rusă Portugheză Olandeză Poloneză Engleză Franceză Spaniolă Germană

joi, 23 iulie 2020

„Istoria Pedagogiei” și „Pedagogie”, de Constantin Cucoș


În anul 2017, la Editura POLIROM din Iași, în Seria Collegium. Științele educației, a văzut lumina tiparului volumul Istoria Pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale, ediția a II-a revăzută și adăugită, a profesorului universitar Constantin Cucoș.
În cariera universitară a Domniei Sale, universitarul ieșean a mai publicat lucrările: Pedagogie și axiologie; Educația religioasă. Conținut și forme de realizare; Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică; Educația religioasă. Repere teoretice și metodice; Educația. Dimensiuni culturale și interculturale; Pedagogie; Timp și temporalitate în educație. Elemente pentru un management al timpului școlar; Informatizarea în educație. Aspecte ale virtualizării formării; Teoria și metodologia evaluării; Educația. Iubire, edificare, desăvârșire; Educația. Experiențe, reflecții, soluții; Educația estetică; Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări.
Volumul este alcătuit din 11 unități de curs, după cum le numește domnul profesor, în care este prezentată, pe perioade, pedagogia, de la ideile celor mai importanți filosofi ai Antichității… până la cele susținute de iluștri pedagogi (Durkheim, Dewey, Spranger, Makarenko) ai secolului XX.
Comparativ cu prima ediție, volumul aduce un capitol nou (unitatea de curs nr. 11) în care sunt prezentate ideile promovate de către reprezentanții pedagogiei românești (Spiru Haret, Ion Găvănescul, Vladimir Ghidionescu, George G. Antonescu, Onisifor Ghibu, Grigore Tăbăcaru, Iosif Gabrea, Ștefan Bârsănescu și Constantin Narly).
Pentru viitorii dascăli, volumul profesorului Cucoș, constituie o piatră de temelie privind formarea, deschizând noi căi spre cunoașterea teoretică a elementelor de pedagogie.


Editura POLIROM din Iași, în anul 2014, pentru iubitorii de pedagogie, viitori dascăli, a tipărit volumul – „Pedagogie” (Ediția a III-a revăzută și adăugită), a universitarului ieșean Constantin Cucoș.
Autorul s-a născut la 12 ianuarie 1958, în satul Osoi, comuna Comarna din județul Iași, fiind absolvent al Facultății de Istorie-Filosofie din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza”, promoția 1985, cu tema tezei de licență – Semiotica limbajului artistic. În anul 1994 obține titlul de doctor în Științele Educației, cu lucrarea: Educația axiologică. Problematică și forme de realizare (coord. prof. univ. dr. George Văideanu).
După Cuvântul înainte, semnat de către autor, volumul este împărțit în patru părți (Introducere în pedagogie; Teoria și metodologia curriculumului; Teoria și metodologia instruirii; Teoria și metodologia evaluării) și Addenda. Deschideri posibile, în care sunt reflectate capitolele – Îndoctrinarea în învățământ; Pentru o filozofie a educației; Formarea formatorilor. Experiențe prezente și deschideri posibile, toate acestea fiind urmate de o Bibliografie generală, care surprinde toate sursele care au stat la baza apariției la lumină a volumului.
Lucrarea, aflată la ediția a III-a revăzută și adăugită, după cum ne spune autorul, „abordează și subiecte de actualitate, ca rolul noilor tehnologii în procesul de învățare și modul în care pot fi integrate cât mai eficient în actul educațional în vederea îmbunătățirii rezultatelor”.
Invităm toți doritorii, interesați de ideile și doctrinele pedagogice fundamentale, să deschidă paginile inscripționate cu știință ale pedagogiei, care oferă toate informațiile, fiind un curs complet, pentru formarea viitorilor educatori, pedagogi.
Text și foto: Dumitru ȘERBAN
Powered By Blogger